Próby:
Próby dzielą się na dwa elementy. Wymagania i test, jeżeli statystyki postaci są zbyt niskie i nie spełniają wymagań, to automatycznie test kończy się niepowodzeniem.
Test może przybrać trzy formy.
W przypadku jednej opiera się na wyrzuceniu przez gracza wraz z modyfikatorami wartości wyższej niż ta wyznaczona jako minimalna do odniesienia sukcesu. Ta forma próby odnosi się do wydarzeń o określonej najniższej wartości, czyli np. prób siły mających na celu naruszyć konkretne elementy otoczenia.
W przypadku prób które przyjmują formę wyzwań, jak na przykład wykonanie jakiejś czynności podchodzącej pod sytuacje okolicznościowe wartość rzutu wraz z modyfikatorami musi wynieść powyżej 15.
Ostatnią formą, są zmagania przeciwko innej jednostce gdzie pod uwagę są brane zarówno standardowe modyfikatory jak i różnice między statystykami. W tym przypadku obie strony wykonują rzut i doliczając do nich modyfikatory porównują je. Wyższy wynik zwycięża.
Najnowsze komentarze